Geotechnik-Netzwerk für Innovationen in der Lehre
Veröffentlichungen mit Lehrbezug der Mitglieder des Geotechnik-Netzwerks für Innovationen in der Lehre
2025
Fellin, Wolfgang (2025): Open Educational Resources for geotechnical engineering education.
In: 6th International Conference on Geotechnical Engineering Education 2025 (GEE 2025). July 2nd to July 4th 2025 in Nancy, France. London: International Society for Soil Mechanics and Geotechnical Engineering (ISSMGE)., S. 1 – 11.
https://www.issmge.org/uploads/publications/3/134/T32-1Fellin.pdf
Kirsch, Ansgar; Fellin, Wolfgang; Sonnenberg, René (2025): Developing concept inventories for Geotechnical Engineering.
In: 6th International Conference on Geotechnical Engineering Education 2025 (GEE 2025). July 2nd to July 4th 2025 in Nancy, France. London: International Society for Soil Mechanics and Geotechnical Engineering (ISSMGE)., S. 1 – 13.
https://www.issmge.org/uploads/publications/3/134/T52-6KirschEtAl.pdf
Dimitriadi, V., Barreto, D., Arnold, A. & Vogt. H. (2025). An international coursework on the design of a retaining structure and a building competition. In: 6th International Conference on Geotechnical Engineering Education 2025 (GEE 2025). July 2nd to July 4th 2025 in Nancy, France. London: International Society for Soil Mechanics and Geotechnical Engineering (ISSMGE). https://www.issmge.org/publications/publication/an-international-coursework-on-the-design-of-a-retaining-structure-and-a-building-competition
Budach, Christoph; Kluge, Katharina; Kirsch, Ansgar (2025): Einsatz von Escape Räumen in der Lehre des Bauingenieurwesen, bautechnik https://doi.org/10.1002/bate.202500045
2023
Digitale Lehre in der Geotechnik: Aktueller Stand und weitere Entwicklungen
Kluge, K., Kirsch, A.; Budach, C., geotechnik, 2023, V01 S. 48-55 https://doi.org/10.1002/gete.
Fellin, Wolfgang (2023): 20 Jahre Erfahrung mit Flipped Classroom – Wirkung und unerwünschte Nebenwirkungen.
In: Vöing, Nerea; Schmidt, Rebekka; Neiske, Iris: Aktive Teilhabe fördern: ICM und Student Engagement in der Hochschullehre. 11. Jahrestagung #icmbeyond an der Universität Paderborn. Dornstadt: Visual Ink Publishing., ISBN 978-3-96784-020-9, S. 161 – 188.
https://diglib.uibk.ac.at/
2022
Decoding the Disciplines: mehrere Expert:innen widmen sich zugleich einem gemeinsamen Bottleneck
Barnat, M., Budach, C., Foltz, B., Kirsch, A, Kluge, K., in: Vöing, N., Reisas, S., & Arnold, M. (Hrsg.). (2022). Scholarship of Teaching and Learning – Eine forschungsgeleitete Fundierung und Weiterentwicklung hochschul(fach)didaktischen Handelns. https://doi.org/10.57684/COS-
2021
Fellin, Wolfgang (2021): Good and bad with virtual teaching.
In: Benahmed, Nadia; Wautier, Antoine: 32nd ALERT Workshop, Poster Session, Aussois 2021. Booklet of abstracts. Aix-en-Provence: INRAE., ISBN 978-2-9561359-8-2, S. 6 – 7.
http://alertgeomaterials.eu/
Fellin, W. (2021): Rein virtuelle Lehre am Prüfstand. In: Schaufenster Lehre, Universität Innsbruck.
https://www.uibk.ac.at/media/
2015
Fellin, Wolfgang; Schneider-Muntau, Barbara; Medicus, Gertraud (2015): Portable Hands-On Experiments in Geotechnical Education.
In: Improving University Teaching: 2015 Proccedings.
https://diglib.uibk.ac.at/
Fellin, W.; Medicus, G. (2015): Multiple Choice Tests: More than a Time Saver for Teachers.
In: International Journal of Engineering Pedagogy 5/3, S. 15 – 24.
https://online-journals.org/